Kampong Talang - where it all begins...

"There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about" - Oscar Wilde

Thursday, June 26, 2008

Season of Sports

Aku tengah tengok Russia lawan Spain ni, dalam Euro2008 masa aku tulis entry ni - semis. Aku support Spain, tapi aku ni sapa yang main lemau tu tetap kena dengan aku. Kalau ada sesapa score sah-sah satu building ni akan dengar aku jerit. Macam semalam, konfidensi aje aku kata aku sokong Germany, sbb Turkey selalu berkampung kat German goal area, aku memang la suka. Aku lelebih pulak sokong Turkey sampai my friend tanya "Have you made up your mind?" Haha. Akhirnya Turkey berputih mata.

+ Ms Sharapova with her new 'tux' outfit for Wimbledon 2008

Tadi aku tengok Tennis. Aku suka ria sebab ramai yang seeded players dah balik - seeded yang aku tak suka. Contohnya, Maria Sharapova. Memang tak larat aku tengok dia main - jerit mengalahkan orang nak bersalin. Aku tak larat dengar. Kalau aku yang lawan dia (eh berangan ke aku?) Aku akan komplen kat umpire. Suruh kasi rule, kalau noise above X decible, kena tindakan keluar padang atau kena gagged - gag order katanya. :) So dia dengan fesyen terbaru vest tajaan dan membawa tas tangan, elok sangat la tu - balik je la. Dia kalah dengan Alla Kudryavtseva, dari Russia gak.

+ Roddick in action. Source of image: All-about-tennis.Com

+ Semoga kau berjaya Tipsarevic!

Lepas Nikolay Davydenko (4) dan Novak Djokovic (3) antara pemegang seed teratas yang dah booked plane home, hari ni menyaksikan Andy Roddick (6) pulak made his way to the airport. Aku bukan tak suka Roddick, tapi dia kalau main harapkan serve aje kuat nak mati - where is the tennis? Sesekali tu nak la tengok rally yang panjang lagi menarik. But aku ni pun tend to support underdog. So Roddick lost to Janko Tipsarevic from Serbia. Aku dah sokong Tipsarevic ni dari Australian Open lagi. So, selamat berjuang ye Tipsarevic, aku suka dia main. Cool aje, dan kalau dia buat silap suka tarik baju dan sorokkan muka dlm baju. Haha. Yang Roddick pulak, kepada sesapa yang follow tu - Roddick suka buat aksi obscene atas court. Sama la cam Nadal (suka betulkan underwear), tapi Roddick lebih obscene kot. Haha.

Lupa aku nak cerita. Ejen rumah tunjukkan rumah lagi. Block satu lagi. Aku pergi aje la. Sebab dia kata "Come over and see the house. If you do not like the house we can go for coffee". Aku bingung, apa kaitan rumah dan nak minum kopi. Aku pergi aje jumpa si Shane.

+ Ini dia rumah tu, sempat dia hantar email kat aku. Aku tak minat nak tengok, wpun nampak cantik.

Apparently rumah ni akan dikosongkan in 2 weeks. It is cheaper by Eur100 (it does not make much of a difference anyways). I said to him, "Don't bother Shane. I had a bad day. Let's get that coffee". Menyesal dia ajak aku kot. Haha. Sapa suruh.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home