Kampong Talang - where it all begins...

"There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about" - Oscar Wilde

Monday, June 23, 2008

Apa yang tak kena?

Entah apa tajuk aku nak buat pun aku tak tau. Tapi kena tulih BM la kot sebab mungkin dalam entry ni ada menyentuh pasal kerja. Ye lah, some of my kawan kerja dah mula masuk blog ni. Aku la yang gatal bagi alamat blog ni kepada beliau, sekarang aku pulak yang kena hati-hati dalam berblogan ini kan.

So, apa nak citer? Weekend aku tak de buat apa. Went out to city centre jumpa Paul and kawan dia, Liam. Kitorang pi konsert terbuka kat city centre. Nothing much, but we had a good time. Sunday pulak, main squash dengan Barry kat UCD - it was good game. Lepas tu pulak, main tennis dengan Alex from office. Malamnya pulak, Paul datang lagi sekali utk makan bersama.

+ Match yg kontroversi. Aku dikalahkan oleh Barry - 3:2. Kitorang plan nak main lagi. Jumpa pulak kawan2 Barry, Xavier & Mark, yg kerja kat Google. Best pulak networking2 macam ni... Silap haribulan pi hinggap kerja kat Google, hehe. OK gak...

Ini nak cerita pasal hari ni - entah aku tak tau, aku keruan. Aku tak tau pun maksud keruan tu apa. Tapi hari ni ada discussion dari pukul 10:00 AM sampai le ke 6:30 petang, pasal satu projek besar2an kat Dublin. Entah la, for whatever reason, aku malas nak buat projek ni. Tak tau apa sebenarnya. Sbb aku tengah rancang2 nak buat project kat Ghana atau Mozambique. Tapi aku dah kena jerat, terjerat la gamaknya utk buat project utk client kitorang, si M tu. Tak de masalah dengan customer. Tapi aku aje rasa berjauh hati, tak nak buat. Dalam meeting, aku antara nak dan tak nak aje bersuara. Most of the time, nampak aku tak minat. Tapi aku akan ingat pesan Oprah masa jadi Commencement Speaker kat Stanford, "Every time you face a deadend, do not ask WHY, but instead, ask - What is it here to teach me!" So aku nak apply la positive thought gitu kan. Terima kasih Kak Oprah!

+ Inilah rumah yang dimaksudkan

Oh sbb aku tension sangat, tadi petang aku agree pi jumpa agent rumah; Shane namanya. Dia contact aku sbb dia simpan number aku sejak dari thn lepas. Dia kata ada one-room apartment kat Sandycove, sebelah Dun Laoghaire ni, going for EuroX,XXX a month. Semua ada gamaknya, dan within range la jugak kot (rasa2nya...). Aku tak kisah sangat. Aku check internet sblm tu, gambar2 dia nampak cantik. Lepas tengok rumah tu, Shane (ejen FBI tuh), kalau aku nak cepat, sbb nanti org ambik. Aku tanpa beragak aku cakap - Nah kau, kau ambik Euro200 ni sbg tanda ekau takkan tunjuk kat orang lain. Sbb aku minat sangat. Dia kata dia boleh hold it for 4 wks aje. Tak kesah la. Kalau aku tak sempat nak buat decision, duit tu akan burn or was it dia akan bagi balik Euro50. Ntah la, aku tak kisah, aku pun malas nak pikir sangat.

+ Rumah sekarang - boleh ke masuk Architecture Digest tu? Berangan kan?

+ Rumah sekarang - aku boli lampu lagi, aku tak larat, byk lampu, haha

So kesimpulannya, aku tengah berkecamuk sekarang. Tapi pasal rumah tu, bukan sbb pikiran aku berkecamuk, tapi memang si Shane ni baik hati dan honest dalam berurus niaga dan rumah tu pulak, cantik gak, menghadap laut. Tengok la cam mana nanti, tengok mood aku cam mana esok lusa... after all aku ada 2 minggu utk decide.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home