Kampong Talang - where it all begins...

"There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about" - Oscar Wilde

Friday, May 23, 2008

Bonjour du Cameroun

Pour votre information, je suis maintenant au Cameroun, pour le travail et pas de vacances! (hah tu dia, French menjadi-jadi gamaknya, haha).

+ Sorry ni gambar nasi goreng aku masak hari tu. Siap dengan telor mata lagi kan.

Yes, I am in Cameroon now - yes apa lagi, negara yang pernah menggegar World Cup in 1990, sebagai negara underdog yang mampu menjatuhkan salah satu pasukan bolasepak yang tergah di dunia. Anyway, aku tak jadi Hasbollah Awang pulak ye. Tujuan aku menulis ni supaya blog aku ni tak jadi sunyi dan bersawang.

+ Boleh aku tengok tumbuhan kat sini aku boleh homesick. Sbb semua tumbuhan macam kat Malaysia. Hehe.

Aku ke sini sbb deliver a workshop to a pontential customer, so Day 1 dah down and then esok aku kena deliver one more and then off I go. I will fly out back to Dublin via Paris. Hari bermalam kat Paris semalam sbb malas nak kejar2 flight. Anyway, Bo the other consultant is with me. So tak de la bosan sangat. Aku naik bosan travel via Paris, memang tak suka airport tu. Selalunya memang kena avoid lah, tapi nak buat cam mana aku nak naik Air France ke Cameroon.

+ Pemandangan ke arah jalan dari level hotel Akwa Palace ini.

Pengalaman kat Cameroon ni nice. Very much like Malaysia, dari segi cuaca, humidity dia, temperature dia, tumbuh-tumbuhan pun hampir sama. Tadi masa break, diorang kata tadi ada GUNUNG, and then tetiba hilang di sebalik awan. Aku tak percaya, tapi bila aku balik hotel ni yg dinamakan Akwa Palace Hotel (gila tak nama dia, hehe), aku terperanjat bila aku tengok gunung tu, punya la besar gila. Macam rasaksa nak telan aku! Memang aku terperanjat sungguh. Mt Cameroon nama dia, pernah meletuskan lahar (yes it is a volcano), in 1999. Utk laporan mangsa-mangsa yang mati, aku tak pereksa pulak!

+ Esok aku nak ambik gambar dari posisi yang sama di mana Mt Cameroon akan muncul.

+ Mt Cameroon yang pernah meletus in 1999

OK apa pun, aku kena tidor dah ni. Ni aje lah post aku yang ala kadar. Wpun aku ada banyak gambar dah ambik sejak balik Dublin, aku letih dan liat nak update. Hehe. Sbb aku tak nak award blog sunyi tu, aku pun teruskan la kegigihan aku ni.

Sekian.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home