Kampong Talang - where it all begins...

"There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about" - Oscar Wilde

Friday, February 22, 2008

Hopefully all will be well

Well aku work from home hari ni. Tapi rasa macam sama aje dengan work in the office. Lagi best kerja kat office aku rasa sebab apa dalam keadaan aku yg huru hara ni, aku rasa baik la aku ada kat office - boleh la aku print e-ticket aku so that aku leh ke Amsterdam pagi esok, dan terus ke Khartoum. Tapi, kelebihan working from home - aku boleh melalak spt dalam video di bawah ini.

+ Of course aku suka lagu ni, tapi aku masih suka Kaer nyanyi dan bukan Sahri

Alhamdulillah, tiket aku nak ke Msia dah confirm dan "dianugerahkan" oleh co. Bkn apa, aku dah book nak balik ke Msia pd 15hb Mac lepas tu pulak the project needs me to be kat project latest 1 Apr. So ada la change of plan sikit. So depa kata "depa nak tanggung pertukaran tiket aku" utk ginih - Dublin-London-KL-Doha-Khartoum-Istanbul-Dublin. Memang gila aku rasa. Tapi, 2 perkara 1) Save time, sbb aku tak yah balik Dublin, lepas tu naik flight lain keesokannya nak ke tempat project (Khartoum), 2) Diorang bayarkan tiket (co), 3) Akyu boleh guna tiket aku dah beli tu utk balik Raya pulak :) OK kan? So sekarang kalau aku nak tukar tarikh boleh la dah kot. Tukar dr Mac --> Sept/Oct (sbb raya 1 Oct kan?)

+ SPAR is like 7-11 equivalent. Although things are a bit dear here, it is still a good place to get some stuff when you are desperate to get them. Well, the chicken wings are great!

So sekarang aku leh la concentrate on errands aku hari ni, byk gak aku kena buat ni:

1) vacuum flat aku yg cinonit nih, lap abuk2 sikit kat TV tu segala
2) pergi ambik laundry dah siap dari semalam
3) print my e-ticket nak ke Amsterdam esok
4) emel Fred dan Matt nak kata tiket aku dah OK
5) beli chicken wings for lunch (kat SPAR sebelah)
6) ambik bus ke Sino Travel nak ambik dan tukar tiket aku yg dah beli tu
7) menghala ke city centre nak beli hadiah utk Matt
8) beli makanan microwave-based utk aku bawak ke Khartoum
9) pack barang (malam ni la kot)
10) keluarkan duit belanja utk project ni (tak perlu USD, sbb USD weak skrg)
11) bungkus dan post/hantar hadiah yg istimewa itu
12) tinggalkan kunci dengan Ramlah


+ Inilah lunch aku untuk hari ni

Tu je lah kot, tak larat aku. Malasnya nak start vacuuming nih!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home