Kampong Talang - where it all begins...

"There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about" - Oscar Wilde

Saturday, February 16, 2008

Friends - rasa nak jumpa semua

I am rather bored. It was a long day yesterday. I dozed off for a bit and then, Zila dan Farid datang - it was nice to see them. OK now, today is Sat. I was supposed to have lunch with Paul, he is stuck in a film meeting till about 4:00pm. What the... Anyway, I will wait for you Paul. The day has been so nice out there, with sunshine and all. I don't want to waste it. I need to be out there.

When I got up, checked out the Internet and Luke was online too. So we chatted. Bertukar2 story la kita kan Luke. So I told him yg aku baru keluar studio (bukan tandah okay!). So lagu ni aku rakamkan utk Luke sebagai memenuhi emosi dia. Katanya dia bersedih sempena Valentine's day. Tengok la kisah Luke tu hah. Merintih perasaan sangat kan!

+ Sedih la lagu ni, tapi aku nyanyi tak de la jadi sedih, jadi takut pun ada. Hahaha.

Selepas tu, aku nak cuba la naikkan semangat Luke tu dengan nyanyikan lagu ni plak. Hahaha. Kisahnya, Luke ni banyak sangat invitation for Valentines kat Abuja tu hah. Last last dia terpaksa korbankan perasaan - dengan menolak semua tawaran cinta tu, dan terus bersendirian di bilik mandi, sambil shower mencurah2 ke atas kepala dia. Kaki/lututnya terlipat rapat ke dada, sambil menangisi kisah hidup dia yg terlalui dicurahi cinta. Kakakakakaa :)

+ Dah naik semangat ekau Luke? Haha.

Oh pasal semalam, went to Bodega for untuk the farewell. Memula Davitt my big boss ala ala seronok nampak aku dah balik dari Sudan - muka ala2 berseri anjung la cam tuh. Lepas tu beriya2 nak get me my drinks. OK lah, lepas tu Aongus pulak get me drinks (another boss). Well, aku bukan cuba nak ngelak borak dengan Aongus ni, tapi dia ala2 pekat Irish accent dia ala2 macam mumbling pulak, but he is a sport (mana tak nya, siap ngumpat pasal the current programme manager utk projek aku sekarang). So it was cool. Bab2 ngumpat ni bagi je kat aku... *ops

It was good to see Niall, my mentor. Like, we were assigned a mentor from day 1 when we joined the co. Well Niall is my mentor since that 1st day. Oh dia bawak Angie - a Singaporean girl he met when he did a project in Singapore. Angie is nice, but did not get to talk that much. Initially I planned to stay for 30 mins, it turned out to be close to 3 hrs before I took the train to city centre where I met David and Peter (memang jarang sangat jumpa dia ni, compared to Paul and Itamar). Sebab diorang dah makan malam, so I grabbed small bites aje and then balik rumah kol 2:00AM. Tak sure apa yg kita buat sampai lama cam gitu. Pukul 12 malam aku dah nguap2 sbb Sudan is 3 hrs ahead of us. So waktu tidor aku la tu.

+ Ni pulak lagu Seribu Tahun - lagu ni Luke ala2 tujukan kepada tawaran cinta yg dah ditolak, tapi lepas tu nak balik. Cam mana tuh Cik Bals? *ops

Now dah kol 2:30pm, Saturday. I need to sort out my laundry and then head to city centre (again?). I need to get a few things. And also, hair cut. Ah malasnya. But the sun is out. Lock See pulak ajak dinner (a colleague from office). Tapi tak tau la. Sbb I will be in town and Ramlah dan Zila pun macam keen nak masak dinner - so aku terima aje la dengan tangan terbuka.

You know what, I am so tempted nak pi jalan2 kat Pier kat tepi laut tu hah. I am so tempted. Dah lama tak pi. Bukan jauh pun, like 10 mins walk from my house ni hah. Tapi at the same time, nak pi city centre. Kena toss a coin nih...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home