Kampong Talang - where it all begins...

"There is only one thing in life worse than being talked about, and that is not being talked about" - Oscar Wilde

Sunday, July 13, 2008

Kegigihan tangga kemajuan - hah tu dia...

Hari Ahad - cuaca begitu baik sekali. Aku pun bangun agak awal - 8AM. Walaupun aku tidur lewat malam tadi. Pergi tengok Mamma Mia dengan Paul dan Itamar. That was great - I am glad lagu ABBA kegemaran aku dimainkan secara penuh dalam tu (The Winner Takes It All). Lepas movie at 10.00PM, diorang pi D* Club, aku tak pi sebab aku tak nak stay up dan aku nak main skuasy spt biasa kat UCD.

So hari ni aku texted Barry - yg menyatakan aku boleh main, walaupun aku tak le sesehat mana lagi. So, 12.15 tghari aku dah tercongok kat depan tu. Barry lambat by 10 mins kot, sbb kawan dia dalam kesusahan katanya. Sbb hilang wallet malam tadi dll. Biasa la depa ni, kalau dah keluar malam tu, sah-sah keesokan harinya tak ingat apa yang berlaku.

* UCD Sports Centre *




Barry menang. Aku rasa aku bagi kemenangan mudah. Sbb aku bukan 100% pulih dari demam, dan dia belom 100% pulih dari larian 5KM dia pada hari Sabtu tu. So sama-sama la. Tapi aku rasa, aku boleh aje kalahkan dia kalau aku nak.

Lepas balik dari UCD, aku pun jalan-jalan kat Dun Laoghaire - cari buku baru. Sbb aku dah abiskan Reluctant Fundamentalist. Best buku ni. Aku cadang nak buat review. Tapi tengok la - as I said the book was so engaging and the twist at the end came as an unexpected surprise to conclude the roller-coaster reading - hah tu dia. Nanti la aku cerita sedikit sebanyak. But I enjoyed it, tremendously. I am now looking for Anderson Cooper Biography. Tak jumpa tadi. Nanti la aku order kat Amazon. Entah kenapa aku nak baca biography pulak. (But before that, aku kena abiskan Gabriel Garcia Marquez's Chronicle of a Death Foretold - rasa macam berat aje, tengok la macam mana - it is indeed a literature...erghhh)

OK nak cerita ni - sekarang berita utama... Bersemangat aku nak bercerita ni. Aku memang la bakal dpt award calon gigih 2008/09. Hari ni aku bakar sate ayam, for dinner. Jangan tak tau - dalam 25 cucuk sate aku bakar. Aku dah perap ayam tu semalam lagi - lepas balik Mamma Mia. Jadi diperturunkan la gambar-gambar berkenaan yang aku ambik tadi. Memang best. Siap dengan nasi impit dll. Dan of course, aku invite Ramz dari rumah sebelah. Dia terperanjat sebab tak sangka aku sanggup buat, susah payah. Siap beli lidi lagi, dan bakar, perap dari 2.00 AM malam semalam. So akhirnya, inilah hasilnya.








Lepas makan, kami pi jalan-jalan tepi laut. Ramz tunjukkan phone baru dia - memang malatop la :) Samsung Touch-screen katanya. So menarik tertarik da bomb. So kami jalan-jalan for close to 1 hr and then balik. Bila balik, aku pun dah rasa nak rebah. Ramz pun dah nak rebah dan balik ke rumah dia.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home